Tuesday, April 13, 2010

Conny Larssons ändrade historier om Maharishi Mahesh Yogi

(Click Here For The English Version)
Conny Larssons ändrade historier om Maharishi Mahesh Yogi

När blev Conny Larsson Maharishi Mahesh Yogis privata sekreterare? 1971 eller 1973?
griess.st1.at/gsk/fecris/english%20Larsson.htm
Conny Larssona: “1971, jag blev guruns privata sekreterare och reste med honom överallt - dag som natt.”

vedicmasterclass.org/conny_larsson.php
Conny Larsona: “1973 – Privat sekreterare åt Maharishi Mahesh Yogi, grundaren av TM organisationen.”

snowcrest.net/sunrise/Pbconhis.htm
Conny Larssona: “Jag var [TM grundaren] Maharishi Mahesh Yogis sekreterare under år 1973.”

När lämnade Conny Larsson Maharishi Mahesh Yogi? 1975 eller 1976?
griess.st1.at/gsk/fecris/english%20Larsson.htm
Conny Larsona: “Det blev för mycket för mig så jag sa till min Mästare: Jag kan inte följa dig längre. Så jag lämnade år 1975.”

home.hetnet.nl/~ex-baba/engels/witnesses/conny.html
Conny Larssona: “Jag var förtvivlad på grund av det faktum att hade lämnat min Mästare Maharishi Mahesh Yogi 1976...”

Varför lämnade Conny Larsson Maharishi Mahesh Yogi?

  1. På grund av stora summor pengar i avgifter för en viss TM-kurs:
    • saionline.org/essays/little_clown.html
      Conny Larsona: “Jag var en ganska förmögen person (herr Larsson var en välkänd skådespelare i Sverige i sin ungdom), och gick med i Maharishi Mahesh Yogis organisation för Transcendental meditation (TM) när jag var nitton år. Jag var hans sekreterare, hans massör och hans ‘natt-pojke’, dvs. jag vaktade honom på natten. År 1975 hade vi en meningsskiljaktighet på grund av vissa omständigheter, samt att han började ta mycket stora summor pengar i betalt för en viss Transcendental meditationskurs. Jag bestämde jag mig för att detta inte var rätt och jag sa det till honom, och jag bad honom att ändra det eller sluta. Jag gav honom fyra dagar att tänka över det och sedan kontaktade jag honom igen. Han insisterade på att jag hade fel och han rätt. Jag var inte överens om hans arbetssätt, så därför kände jag att jag var tvungen att lämna honom.”


  2. På grund av organisatoriska skäl:
    • home.hetnet.nl/~ex-baba/engels/witnesses/conny.html
      Conny Larssona: “När jag kom till er 1978 var jag förtvivlad på grund av att jag hade lämnat min Mästare Maharishi Mahesh Yogi 1976, främst på grund av organisatoriska skäl. Under min tid med honom blev jag hans personliga sekreterare och älskade uppgiften att tjäna en Helig man med mina bästa intentioner. Under hans överinsyn utbildade jag mig i Rishikesh 1969 till att bli meditationslärare i den urgamla Shankaracharya-traditionen. Hans egen guru var Shankaracharya av JyotirMath.”


  3. Eftersom Maharishi påstås ha önskat sig ett eget Nobelpris, och eftersom han påstås ha ljugit om levitation och ett förfalskat foto:
    • griess.st1.at/gsk/fecris/english%20Larsson.htm
      Conny Larsona: “Jag började vakna upp när han förklarade att Moder Teresa var den värsta sortens människa på jorden. Hon fick senare Nobelpriset. Hans största problem med henne var att han ville själv ha Nobelpriset. Jag fick i uppgift att manipulera de som var ansvariga för att välja de personer som skulle utses. Vi försökte att göra detta och lyckats, han hade stor påverkan på den tiden, och blev också nominerad, men detta blockerades av kung Olaf i Norge. Han började då påstå att alla hans lärare, och jag var en av dem, snart kommer att levitera. Vi skulle flyga och vi skulle besöka alla typer av planeter som psykiatriker och andra andliga lärare alltid hade berättat om för oss. Jag insåg att detta inte kunde vara sant eftersom jag själv var lärare på dessa kurser. De kallade detta för TM-Sidhi programmet. Vid dessa ‘flygande’ kurser satt människor med benen i kors på sina madrasser och de hoppade samtidigt som de satt så där. Efter ett tag kunde man bli mycket skicklig på detta och kunde hoppa upp som högt som en meter eller så, för att sedan falla tillbaka igen. Jag hörde Maharishi säga till en fransk fotograf att klippa bort när de ‘ramlade ner’ och lägga ihop bilderna när de var ‘uppe’ så att det gav intrycket av att de flög. Så han satte ihop dem så och det sändes ut över hela världen. Det var för mycket för mig och jag sa till min Mästare: Jag kan inte följa dig längre. Så jag lämnade år 1975.”


  4. På grund av Maharishis påstådda sexuella umgänge med män:
    • tmfree.blogspot.com/search/label/sex
      Conny Larssona: “Han brukade kalla på en flicka lite då och då och jag trodde alltid att han dikterade ett brev eller något liknande mitt i natten. Flickorna som kom dit sist på natt såg aldrig glada ut när de kom ut från den 30 minuter långa träffen, men jag tänkte aldrig på att det kunde vara ett sexuellt möte. Efter vad jag vet nu så känner jag mig bara generad över att min Mästare inte kunde stå för sin egen sexuella lust eller kärlek till kvinnor. Det hade varit helt OK för mig ändå. Men att dölja och ljuga och skapa en M-grupp som jag och flera andra pojkar tillhörde var bara som en såpopera känner jag nu.

      När det gäller MMY’s skuld, är han väl medveten om den, för en dag efter att ha haft sex på taket av hans hus under månsken och i skydd av ett myggnät kallade han på Tatwalababa, den nakna Yogin, för att få hans beskydd och för att han skulle rena ashramet, detta var vad han förklarade för kvinnan han hade legat med. De älskade varandra i flera år. Titta på gruppbild från en av de bilder som MMY gjorde i Rishikesh när du var där, du är med på bilden och så är MMY och kvinnorna han älskade och låg med.”



Skrev Dr Hislop till Maharishi 1973?

Conny Larsson hävdade:
snowcrest.net/sunrise/Pbconhis.htm
“Jag var [TM grundaren] Maharishi Mahesh Yogis sekreterare under år 1973. Då kände jag inte till Dr Hislop. En dag det året kom det ett brev till Maharishi från denna Dr Hislop, sägandes att han inte kunde stanna kvar i TM-rörelsen, för nu han hade träffat Gud i form av Avatar Sai. Därefter lämnade Hislop Maharishi och TM-rörelsen. Maharishi, som hade investerat mycket i Dr Hislop, utsett honom till hans första lärare i västvärlden och även låtit honom vara sekreterare under en tid, mådde dåligt av detta. Han bad mig att skriva ett brev till Hislop och berätta om alla de fantastiska saker som hände inom TM rörelsen och att Dr Hislop hade en naturlig del i detta. Han bad också Hislop att inte följa denna nya Mästare för han var inte alls någon avatar. Hislop fick nu veta att han följde en mörk väg.”

Connys uppgifter motsägs direkt av John Hislop själv i sin bok ‘Min Baba och jag’ (där Hislop säger att han lämnade Maharishi 1968, fem år före Conny påstår).

Hur länge var Conny Larsson Maharishis sekreterare?
vedicmasterclass.org/conny_larsson.php
Conny Larsson: “1973 – Privat sekreterare till Maharishi Mahesh Yogi grundaren av TM organisationen”

snowcrest.net/sunrise/Pbconhis.htm
Conny Larsson: “Jag var [TM grundaren] Maharishi Mahesh Yogis sekreterare under år 1973.”

Enligt ett uttalande som tillskrivs Mark Landau på FairfieldLife Yahoo-gruppen, var Conny Larsson Maharishi personliga sekreterare bara under ett par veckor. Den lyder:
“Mark Landaus kommentar: av vad jag mins, Connys tid på jobbet var begränsad till ett par veckor - jag blev förvånad över hur kort den blev, men i efterhand skulle jag tillskriva det hans integritet, lyhördhet och vad han upplevde.” (Referens)

Liksom med Sathya Sai Baba, Conny Larssons berättelser om Maharishi Mahesh Yogi har förändrats, från att ha varit ganska oskyldiga påståenden till väldigt kränkande. Varför?